Köpvillkor

Order som vi mottagit vardagar före kl 12.00 skickas från oss samma dag och levereras inom 1-3 dagar om du valt hemleverans. Mindre paket levereras direkt till din brevlåda.
Större paket levereras till Postens utlämningsställe nära dig. Ditt paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar från det att paketet anlänt, därefter skickas det tillbaka till e-butiken. Har du betalat din order men inte hämtat ut den sparar vi den i 3 månader.

Avisering
Hemleverans samt leverans till Postens uthämtningsställe aviseras via brevavi från posten.

Fraktkostnad
Barato erbjuder alltid gratis frakt på våra produkter.

Ej uthämtade paket
Paketet ligger kvar 14 dagar från det att paketet anländer till ditt utlämningsställe. Om paket inte hämtas ut skickar vi en faktura på våra hanteringskostnader, för närvarande 150 kr.
Ansvar och kostnad för returfrakt ligger på kunden i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59).

Force Majeure
Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför Baratoos kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure. Detta innebär att Baratoo befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Order- och leveransbekräftelser/följesedel

När du slutfört en beställning så erhåller du en orderbekräftelse med e-post. Om du inte fått en orderbekräftelse, vänligen kontrollera att din e-postadress stämmer och meddela Baratos kundservice så skickar vi om bekräftelsen. Har du handlat genom Groupon får du bekräftelsen av dom.


Returer
Kontakta Baratos kundservice via e-post info@baratoo.se för vidare information. Återbetalning sker inom 14 dagar. Barato ansvarar inte för leveranser som skickas tillbaka till oss från kund. Vi hämtar inga returer hos ombud utan de skall skickas direkt till oss.

Defekta, felaktiga eller icke-överensstämmande varor:

Om en produkt är defekt eller har ett fel som förelåg vid tidpunkten för leverans eller på annat sätt inte överensstämmer med din beställning, då har du en lagstadgad rätt att returnera produkten. Vi rekommenderar att du kontaktar oss så fort du blir medveten om eventuella problem. Vi rekommenderar dig att inspektera varje produkt noggrant vid mottagandet.

Om du returnerar defekta, felaktiga eller icke -överensstämmande produkter till oss, kommer produkten inspekteras på vårt lager. Om en defekt eller ett fel hittas eller om produkten inte matchar din beställning, kommer vi givetvis göra en full återbetalning, i enlighet med tillämplig lag. Produkter som har använts felaktigt eller ändrats av dig faller inte under denna kategori. Om detta gäller din beställning kommer vi att kontakta dig via e-post.

Om du är berättigad till återköp, kommer det att behandlas inom 30 dagar.


Ångerrätt
Om du vill returnera en vara som du har beställt av oss har du full returrätt inom 14 dagar från och med den dag du har mottagit varan, förutsatt att den returneras i oskadad, omärkt och obruten originalförpackning.
Vänligen kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar varan. Du som kund betalar returfrakt, Barato ansvarar inte för leveranser som skickas tillbaka till oss från kund.Vi hämtar inga returer hos ombud utan de skall skickas direkt till oss.

Reklamation
Baratoo garanterar att varje försändelse undersöks innan den skickas till kund. Skulle varan trots detta ändå vara trasig eller felaktig när den anländer till kund, åtar sig Baratoo att kostnadsfritt åtgärda felet genom att ersätta med en ny vara. Kund som önskar göra gällande fel i beställd vara skall så snart som möjligt efter att felet upptäckts kontakta Baratoos Kundservice via e-post info@baratoo.se

Garanti
Vi lämnar 12 månaders garanti på våra produkter.

Returfrakt
Du betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan.Vi hämtar inga returer hos ombud utan de skall skickas direkt till oss.

Betalning och priser


Kortbetalning
Du som har ett bank- eller kreditkort anslutet till Visa eller Mastercard/Eurocard kan betala genom ditt kontokort. Detta gäller dock inte Electron- eller Maestrokort. Kortbetalningar hanteras av vår samarbetspartner, Dibs Payment Services AB, för att garantera en snabb och säker betalning. När du väljer detta betalningsalternativ reserveras beloppet på ditt kontokort vid din beställning och betalning genomförs först när varorna skickas till dig.

Priser
Alla våra priser anges i svenska kronor och inkluderar moms, momsen redovisas på orderbekräftelsen/ kvittot.

Produktinformation och priser

Baratoo gör sitt bästa för att tillhandahålla så korrekt produktinformation som möjligt. Vi rekommenderar dock att du alltid dubbelkollar produktinformation och innehållsförteckning på förpackningen när du får din leverans, särskilt om du är allergisk eller överkänslig mot något ämne.

Förpackningarna på våra produkter kan variera i utseende. I vissa fall kan en annan storlek än den som erbjuds vara avbildad, därför är det alltid den skriftliga informationen angående volym som gäller.

Tyvärr kan vi inte garantera att färgproverna du ser på din skärm överensstämmer med verkligheten, då detta beror på färgåtergivningen på din skärm samt dina individuella skärminställningar.

Personuppgifter och åldersgräns

Behandling av personuppgifter och köpinformation
Baratoo behandlar personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen (PUL). Som medlem i Baratoo godkänner du att dina personuppgifter och samt uppgifter om dina köp som sker hos Baratoo sparas och behandlas i maximalt 24 månader. Ändamålet med att registrera uppgifter är att uppgifterna samkörs och uppdateras för att upprätthålla god kund- och registervård, att uppgifterna används som underlag för marknads- och kundanalyser samt för kundanpassade medlemserbjudanden.

Ditt personnummer behöver vi för uppdatering av adressuppgifter och är den enda garantin för att värdehandlingar inte hamnar i fel händer. Uppgifterna kommer inte att säljas till utomstående part. Medlemmen ger dock Baratoos samarbetspartner rätt att nyttja adressuppgifter i marknadsföringssyfte. Medlemmen har rätt att från Baratoo kostnadefritt en gång per kalenderår få information om vilka av medlemmens personuppgifter som behandlas av Baratoo och när som helst begära rättning av felaktiga uppgifter. Den som ej önskar mottaga adresserad reklam och erbjudanden kan när som helst kontakta Baratoo och begära en så kallad reklamspärr. Din e-postadress används till orderbekräftelsen samt till övrig information om din beställning.

 

 



 


Kundservice

• Kundtjänst Kl. 08.00 - 17.00
info@baratoo.se
Villkor
Vanliga frågor